mediacje szkolenia

Szkolenie Mediacje

Informacja o szkoleniu

Mediacje – Szkolenia dostarczające praktycznych narzędzi do rozwiązywania trudnych sytuacji zawodowych. Program koncentruje się na technikach mediacyjnych, które pomagają w prowadzeniu rozmów i negocjacji. Zarówno w kontekście indywidualnym, jak i grupowym. Uczestnicy szkolenia nauczą się moderować spotkania oraz rozwiązywać spory z wykorzystaniem technik mediacji. Warsztat pomaga radzić sobie z trudnymi rozmowami i sytuacjami kryzysowymi. Dzięki szkoleniu uczestnik nauczy się rozwiązywania sporów w sposób polubowny i efektywny.

Korzyści dla uczestników szkolenia Mediacje

Mediacje – szkolenia, gdzie uczestnicy nauczą się:

  • Skutecznych narzędzi mediacyjnych – możliwość rozwiązywania sporów w pracy
  • Przygotować do mediacji i przeprowadzać proces mediacyjny
  • Prowadzenia trudnych rozmów i negocjacji
  • Zdolności komunikacyjnych, w tym aktywnego słuchania i asertywności
  • Radzić z barierami komunikacyjnymi i trudnymi emocjami
  • Rozwiązywać konflikty bez eskalacji
  • Techniki pytań w mediacjach
  • Postępować z agresją, milczeniem, brakiem odpowiedzi
  • Rozwiązywania sporów w miejscu pracy, w tym mediacji antymobbingowych
  • Technik rozwiązywania konfliktów oraz budowania pozytywnych relacji

Wyślij zapytanie

Program szkolenia Mediacje

Mediacje – szkolenia, które są kluczem do porozumienia          

  • Przygotowanie do mediacji
  • Jak postąpić, by uczestnik skorzystał ze spotkania
  • Prowadzenie, przebieg oraz moderowanie spotkań
  • Monolog mediatora, jako element budowania zaufania
  • Artykuł 243 Kodeksu Pracy – czyli polubownie rozwiązać spór
  • Podejrzany czy poszkodowany – czyli ustalenie stron i ich udział w sytuacji
  • Mediacje antymobbingowe – jak i kiedy zastosować?

Jak przeciwdziałać nieporozumieniom? szkolenie z mediacji          

  • Źródła, rodzaje i specyfika sytuacji spornych
  • Koło Moore’a – czyli przyczyny i typy sytuacji trudnych
  • Koncentracja na interesach oraz oddzielenie ludzi od problemów
  • Pętla zachowań ludzkich i jej oddziaływanie na efekt

Momenty i sytuacje trudne – metody reagowania w mediacjach

  • Błędy i bariery komunikacyjne w trudnych sytuacjach
  • Style reagowania w kontaktach społecznych:

– agresja i złośliwość uczestnika mediacji
– reakcja na milczenie i brak odpowiedzi
– asertywność w pracy mediatora

Narzędzia mediacyjne ułatwiające pracę w trudnych rozmowach

  • Dialog motywujący, jako sposób na trudne rozmowy
  • Metamodel – narzędzie ułatwiające proces komunikacji
  • Moc pytań w mediacjach
  • Techniki mediacyjne rozwiązywania sporów, prowadzenie rozmów oraz informacja zwrotna

Mediacje – szkolenia i metody pracy

  • Case study
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Burze mózgów
  • Elementy gry szkoleniowej – określenie poziomu i kompetencji w rozwiązywaniu sporów
  • Kwestionariusz zachowań komunikacyjnych
  • Test na style reagowania w sytuacjach spornych

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto inwestować w szkolenia Mediacje?

Szkolenie z mediacji to inwestycja, która przynosi korzyści zarówno indywidualnym uczestnikom, jak i całym firmom. Udział w warsztatach pomoże pracownikom nie tylko rozwiązywać napięcia, ale również budować zaufanie i współpracę w zespole. Pracownicy, którzy potrafią radzić sobie z trudnymi sytuacjami, zwiększają wartość organizacji. Zainwestowanie w mediacje w firmie to tworzenie bardziej harmonijnej i produktywnej atmosfery, czego wynikiem jest zadowolenie pracowników. Mediacje – szkolenia rozwiązujące spory zawodowe.

Korzyści dla firmy

Mediacje – szkolenia, po którym Twoja firma zyska:

  • Poprawę atmosfery w miejscu pracy poprzez zarządzanie sporami
  • Zwiększenie rozwiązywania sporów bez potrzeby eskalacji problemów
  • Zminimalizowanie ryzyka sporów sądowych a rozwiązania w sposób polubowny
  • Wzrost zaangażowania i motywacji pracowników, którzy są przygotowani do rozwiązywania problemów
  • Podniesienie efektywności zespołu poprzez lepszą komunikację i współpracę

Korzyści dla uczestnika

Mediacje – szkolenia, na którym uczestnicy zdobędą:

  • Przygotowanie do zarządzania trudnymi sytuacjami w pracy
  • Zdolności do rozwiązywania sporów w sposób konstruktywny i pokojowy
  • Skuteczne metody na sytuacje sporne i unikanie eskalacji problemów
  • Poprawę relacji interpersonalnych
  • Pewność siebie w prowadzeniu rozmów negocjacyjnych
  • Zdolność wprowadzania zmiany w zespole, bazując na technikach mediacyjnych
  • Praktyczną wiedzę o mediacjach, eliminując niepożądane zachowania

Wyślij zapytanie

Mediacje – szkolenia, gdzie uczestnicy:

  • Poznają rolę mediatora
  • Dowiedzą się, jakie są źródła i rodzaje sporów
  • Nauczą się prowadzić spotkanie mediacyjne
  • Zdobędą techniki na momenty trudne
  • Nauczą się reagować na nietypowe zachowania
  • Dowiedzą się, jak rozwiązywać trudne sprawy

Dodatkowo zachęcamy Państwa do innych warsztatów dla menedżerów. Szkolenia z kierowania zespołem, szkolenia z zarządzania pokoleniami, czy szkolenia z prezentacji i wystąpień publicznych zdecydowanie wzmocnią działania pracowników na stanowiskach kierowniczych.

Kontakt

Szkolenia z mediacji i wiele innych są dopasowane do specyfiki klienta. Aby uzyskać więcej danych, prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego, ewentualnie prosimy o kontakt z doradcą:

 

KONFERENCJA Mikołaj Dla Managera” z kolorowym paskiem (czerwony, żółty, niebieski, zielony) u góry – idealny dla osób poszukujących szkoleń dla kierowników.

Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Konferencja odbywa się w magicznej atmosferze w czasie Mikołajek w grudniu każdego roku!

Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj

A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera

MANAGER I MOC – Jim Williams – 12 lat jako Słowianin, jak przeżyłem i zachowałem poczucie humoru mieszkając w Polsce