jak zatrzymać pracowników w firmie

Retencja pracowników - jak zatrzymać pracowników w firmie?

Informacja o szkoleniu Retencja pracowników – czyli Jak zatrzymać pracownika w firmie

Szkolenie Retencja pracowników, czyli jak zatrzymać pracowników w firmie to warsztat dla firm, które chcą zrozumieć przyczyny rotacji pracowników. Na szkoleniu poznasz narzędzia i techniki, które skutecznie poprawią retencję pracowników i zaangażowanie w organizacji. Praktyczne podejście, bazujące na badaniach oraz teorii potrzeb, pozwoli na wprowadzenie efektywnych strategii zarządzania personelem. Dzięki naszemu warsztatowi, nauczysz się unikać błędów i budować satysfakcjonujące relacje z pracownikami.

Retencja pracowników to duży problem wielu przedsiębiorstw. Dotyczy zarówno mikro, średnich przedsiębiorstw, jak i wielkich korporacji. Duża rotacja ludzi postrzegana jest negatywnie przez szefów oraz samych pracowników. Ruch kadrowy może mieć konsekwencje wielowymiarowe, ponieważ odbija się niekorzystnie na atmosferze w pracy i stabilności przedsiębiorstwa. Zauważalne zawirowania mogą skutkować podniesionym stresem załogi oraz brakiem poczucia stabilności. Rzutuje to przede wszystkim na skupieniu w pracy, wydajności, samozadowoleniu. W konsekwencji nadmierna rotacja pracowników może odbić się na bilansie całej firmy – kadrowym, wizerunkowym czy finansowym. Aby dowiedzieć się jak zatrzymać pracownika w firmie należy przede wszystkim zwiększyć swoją wiedzę. Skorzystaj ze szkolenia Retencja pracowników, pozwoli to na analizę motywów odchodzenia i pozostawania ludzi w Twoim miejscu pracy.

Korzyści dla uczestników ze szkolenia Retencja pracowników

Korzyści dla uczestników szkolenia Retencja pracowników – Jak zatrzymać pracownika w firmie:

  • Zrozumienie głównych przyczyn rotacji pracowników
  • Praktyczne narzędzia diagnozy problemów retencji
  • Poprawa komunikacji o potrzebach pracowników
  • Skuteczne techniki motywowania pracowników do współpracy
  • Zdolność zapobiegania frustracji na różnych etapach rozwoju pracownika
  • Zaangażowanie pracownika w procesie Join-Retention-Exit
  • Umiejętne tworzenie planów dotyczących retencji
  • Zrozumienie różnic pokoleniowych i tworzenie strategii dla różnych generacji
  • Analiza swojej firmy w kontekście rotacji pracowników
  • Opracowanie pomysłów na motywację i zatrzymanie pracowników

Wyślij zapytanie

Program szkolenia Retencja pracowników

Przyczyny odchodzenia pracowników z firmy

  • Badania a przekonania menadżerów na temat rotacji
  • Diagnoza przyczyn rotacji z 5 perspektyw – osoby, relacji, organizacji, kultury i energii
  • Przyczyny odchodzenia na różnych etapach rozwoju pracownika
  • Dlaczego działania na rzecz zwiększenia retencji pracowników nie zawsze działają?

Kiedy pracownik ma największą motywację, żeby zostać? Skuteczna retencja pracowników

  • Zrozumienie i praktyczne zastosowanie teorii potrzeb wg Erica Berne’a
  • Jak rozmawiać o potrzebach pracowników, żeby uniknąć koncertu życzeń?
  • Pracownik jako klient lub inwestor – czego oczekuje i co dostaje?

Podstawowe narzędzia zwiększające retencję pracowników

  • Jak wykorzystywać posiadanie już kompetencje komunikacyjne?
  • Rola zaangażowania pracownika w procesie Join-Retention-Exit
  • Praca z pozycjami życiowymi jako sposób na budowanie zaangażowania
  • Zapobieganie frustracji w zależności od etapu rozwoju pracowników

Retencja pracowników – Planowanie działań doraźnych i strategicznych

  • Dobre praktyki. Przykłady i dostosowanie
  • Podwyżki i awanse – czy są warunkiem zatrzymania ludzi w organizacji?
  • Millenialsi kontra reszta świata – dlaczego trudno utrzymać ich w organizacji i czego warto się od nich nauczyć?

Jak zatrzymać pracownika w firmie? Praca nad indywidualnymi przypadkami uczestników szkolenia

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto inwestować w to szkolenie?

Inwestowanie w szkolenie Retencja pracowników, czyli jak zatrzymać pracownika w firmie to krok w kierunku budowania stabilnej i zaangażowanej organizacji. Dzięki zdobytej wiedzy, uczestnicy zrozumieją przyczyny rotacji oraz zastosują skuteczne techniki zapobiegające jej. Praktyczne podejście pozwoli na wdrożenie strategii w codzienną pracę, co przełoży się na większą lojalność i zaangażowanie. Szkolenie pomoże uniknąć powszechnych błędów w zarządzaniu personelem oraz wyposaży menedżerów w najnowszą wiedzę z zakresu retencji pracowników, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

Korzyści dla firmy

Udział w szkoleniu Retencja pracowników to doskonała inwestycja w przyszłość organizacji i wyższy poziom zaangażowania personelu. Dodatkową korzyścią jest wprowadzenie strategii zatrzymywania wartościowych osób. Zyskujesz lepsze zarządzanie komunikacją wewnętrzną, co prowadzi do bardziej harmonijnej współpracy. W firmie następuje widoczna poprawa atmosfery, poprawiają się relacje między pracownikami i przełożonymi. Reasumując, zatrzymujesz specjalistów w organizacji i zwiększasz lojalność i satysfakcję z pracy.

Korzyści dla uczestnika

Na szkoleniu Retencja pracowników uczestnik zdobędzie kompetencje:

  • Diagnoza przyczyn rotacji, czyli lepsze zarządzanie personelem
  • Zrozumienie skutecznych mechanizmów motywacyjnych
  • Zwiększenie kompetencji komunikacyjnych z pracownikami
  • Skuteczne prowadzenie rozmów o potrzebach pracowników
  • Umiejętność planowania działań w kontekście retencji
  • Wprowadzenia działań poprawiających zaangażowanie pracowników
  • Dostosowanie strategii retencji do różnych pokoleń, zwłaszcza Millenialsów.
  • Poprawa stabilności poprzez zapobieganie frustracji

Wyślij zapytanie

Retencja pracowników – przyczyny i skutki

W takim razie jak zatrzymać pracowników w firmie? Na okrągło uruchamiane procesy rekrutacji pochłaniają pieniądze oraz czas, który dzisiaj jest na wagę złota. Główne przyczyny związane z retencją pracowników to ewolucja rynku i widoczne różnice pokoleniowe oraz ich wpływ na budowanie organizacji. Działy kadr, HR zostają zmuszone przeformułować swoje cele i oferty przy tworzeniu projektów rekrutacyjnych. Pojawia się swoista walka pomiędzy młodymi pokoleniami, sięgającymi po więcej, a mało elastycznymi przedsiębiorstwami. Z roku na rok, coraz bardziej zwiększa się rotacja, ponieważ dynamicznie zmieniają się oczekiwania nadchodzących, nowych pokoleń.

Dodatkowo zapraszamy na szkolenie motywowanie pracowników.

Kontakt

Wszystkie nasze szkolenia zamknięte przygotowujemy w oparciu o specyfikę klienta. Jeżeli mają Państwo specjalne wytyczne, prosimy o uwzględnienie ich w zapytaniu ofertowym. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:

 

KONFERENCJA Mikołaj Dla Managera” z kolorowym paskiem (czerwony, żółty, niebieski, zielony) u góry – idealny dla osób poszukujących szkoleń dla kierowników.

Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.

Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj

A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera

MANAGER I MOC – Bartosz Zamirowski – Nie być sobą – wytyczne dla prawdziwego mężczyzny anno domini 2020