Informacja o szkoleniu Retencja pracowników – czyli Jak zatrzymać pracownika w firmie
Szkolenie Retencja pracowników, czyli jak zatrzymać pracowników w firmie to warsztat dla firm, które chcą zrozumieć przyczyny rotacji pracowników. Na szkoleniu poznasz narzędzia i techniki, które skutecznie poprawią retencję pracowników i zaangażowanie w organizacji. Praktyczne podejście, bazujące na badaniach oraz teorii potrzeb, pozwoli na wprowadzenie efektywnych strategii zarządzania personelem. Dzięki naszemu warsztatowi, nauczysz się unikać błędów i budować satysfakcjonujące relacje z pracownikami.
Retencja pracowników to duży problem wielu przedsiębiorstw. Dotyczy zarówno mikro, średnich przedsiębiorstw, jak i wielkich korporacji. Duża rotacja ludzi postrzegana jest negatywnie przez szefów oraz samych pracowników. Ruch kadrowy może mieć konsekwencje wielowymiarowe, ponieważ odbija się niekorzystnie na atmosferze w pracy i stabilności przedsiębiorstwa. Zauważalne zawirowania mogą skutkować podniesionym stresem załogi oraz brakiem poczucia stabilności. Rzutuje to przede wszystkim na skupieniu w pracy, wydajności, samozadowoleniu. W konsekwencji nadmierna rotacja pracowników może odbić się na bilansie całej firmy – kadrowym, wizerunkowym czy finansowym. Aby dowiedzieć się jak zatrzymać pracownika w firmie należy przede wszystkim zwiększyć swoją wiedzę. Skorzystaj ze szkolenia Retencja pracowników, pozwoli to na analizę motywów odchodzenia i pozostawania ludzi w Twoim miejscu pracy.
Korzyści dla uczestników ze szkolenia Retencja pracowników
Korzyści dla uczestników szkolenia Retencja pracowników – Jak zatrzymać pracownika w firmie:
- Zrozumienie głównych przyczyn rotacji pracowników
- Praktyczne narzędzia diagnozy problemów retencji
- Poprawa komunikacji o potrzebach pracowników
- Skuteczne techniki motywowania pracowników do współpracy
- Zdolność zapobiegania frustracji na różnych etapach rozwoju pracownika
- Zaangażowanie pracownika w procesie Join-Retention-Exit
- Umiejętne tworzenie planów dotyczących retencji
- Zrozumienie różnic pokoleniowych i tworzenie strategii dla różnych generacji
- Analiza swojej firmy w kontekście rotacji pracowników
- Opracowanie pomysłów na motywację i zatrzymanie pracowników
Program szkolenia Retencja pracowników
Przyczyny odchodzenia pracowników z firmy
- Badania a przekonania menadżerów na temat rotacji
- Diagnoza przyczyn rotacji z 5 perspektyw – osoby, relacji, organizacji, kultury i energii
- Przyczyny odchodzenia na różnych etapach rozwoju pracownika
- Dlaczego działania na rzecz zwiększenia retencji pracowników nie zawsze działają?
Kiedy pracownik ma największą motywację, żeby zostać? Skuteczna retencja pracowników
- Zrozumienie i praktyczne zastosowanie teorii potrzeb wg Erica Berne’a
- Jak rozmawiać o potrzebach pracowników, żeby uniknąć koncertu życzeń?
- Pracownik jako klient lub inwestor – czego oczekuje i co dostaje?
Podstawowe narzędzia zwiększające retencję pracowników
- Jak wykorzystywać posiadanie już kompetencje komunikacyjne?
- Rola zaangażowania pracownika w procesie Join-Retention-Exit
- Praca z pozycjami życiowymi jako sposób na budowanie zaangażowania
- Zapobieganie frustracji w zależności od etapu rozwoju pracowników
Retencja pracowników – Planowanie działań doraźnych i strategicznych
- Dobre praktyki. Przykłady i dostosowanie
- Podwyżki i awanse – czy są warunkiem zatrzymania ludzi w organizacji?
- Millenialsi kontra reszta świata – dlaczego trudno utrzymać ich w organizacji i czego warto się od nich nauczyć?
Jak zatrzymać pracownika w firmie? Praca nad indywidualnymi przypadkami uczestników szkolenia
Dlaczego warto inwestować w to szkolenie?
Inwestowanie w szkolenie Retencja pracowników, czyli jak zatrzymać pracownika w firmie to krok w kierunku budowania stabilnej i zaangażowanej organizacji. Dzięki zdobytej wiedzy, uczestnicy zrozumieją przyczyny rotacji oraz zastosują skuteczne techniki zapobiegające jej. Praktyczne podejście pozwoli na wdrożenie strategii w codzienną pracę, co przełoży się na większą lojalność i zaangażowanie. Szkolenie pomoże uniknąć powszechnych błędów w zarządzaniu personelem oraz wyposaży menedżerów w najnowszą wiedzę z zakresu retencji pracowników, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.
Korzyści dla firmy
Udział w szkoleniu Retencja pracowników to doskonała inwestycja w przyszłość organizacji i wyższy poziom zaangażowania personelu. Dodatkową korzyścią jest wprowadzenie strategii zatrzymywania wartościowych osób. Zyskujesz lepsze zarządzanie komunikacją wewnętrzną, co prowadzi do bardziej harmonijnej współpracy. W firmie następuje widoczna poprawa atmosfery, poprawiają się relacje między pracownikami i przełożonymi. Reasumując, zatrzymujesz specjalistów w organizacji i zwiększasz lojalność i satysfakcję z pracy.
Korzyści dla uczestnika
Na szkoleniu Retencja pracowników uczestnik zdobędzie kompetencje:
- Diagnoza przyczyn rotacji, czyli lepsze zarządzanie personelem
- Zrozumienie skutecznych mechanizmów motywacyjnych
- Zwiększenie kompetencji komunikacyjnych z pracownikami
- Skuteczne prowadzenie rozmów o potrzebach pracowników
- Umiejętność planowania działań w kontekście retencji
- Wprowadzenia działań poprawiających zaangażowanie pracowników
- Dostosowanie strategii retencji do różnych pokoleń, zwłaszcza Millenialsów.
- Poprawa stabilności poprzez zapobieganie frustracji
Retencja pracowników – przyczyny i skutki
W takim razie jak zatrzymać pracowników w firmie? Na okrągło uruchamiane procesy rekrutacji pochłaniają pieniądze oraz czas, który dzisiaj jest na wagę złota. Główne przyczyny związane z retencją pracowników to ewolucja rynku i widoczne różnice pokoleniowe oraz ich wpływ na budowanie organizacji. Działy kadr, HR zostają zmuszone przeformułować swoje cele i oferty przy tworzeniu projektów rekrutacyjnych. Pojawia się swoista walka pomiędzy młodymi pokoleniami, sięgającymi po więcej, a mało elastycznymi przedsiębiorstwami. Z roku na rok, coraz bardziej zwiększa się rotacja, ponieważ dynamicznie zmieniają się oczekiwania nadchodzących, nowych pokoleń.
Dodatkowo zapraszamy na szkolenie motywowanie pracowników.
Kontakt
Wszystkie nasze szkolenia zamknięte przygotowujemy w oparciu o specyfikę klienta. Jeżeli mają Państwo specjalne wytyczne, prosimy o uwzględnienie ich w zapytaniu ofertowym. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z ZAPYTANIA OFERTOWEGO lub prosimy o kontakt z Doradcą:
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER I MOC – Bartosz Zamirowski – Nie być sobą – wytyczne dla prawdziwego mężczyzny anno domini 2020