dyscyplinowanie pracowników

Dyscyplinowanie pracowników w świetle prawa pracy

Informacja o szkoleniu

Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to wsparcie dla menedżerów, liderów oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie zespołami. Warsztat uczy skutecznych metod zarządzania pracownikami w kontekście aktualnych przepisów. Dlatego uczestnicy dowiedzą się, jak radzić sobie z naruszeniami obowiązków i kiedy dyscyplinowanie pracowników jest zasadne, a także jak przeprowadzać skutecznie rozmowy dyscyplinujące. Szkolenie pomoże w wypracowaniu kryteriów oceny pracowników i zrozumieniu granic, które pracodawca powinien respektować przy podejmowaniu działań dyscyplinujących.

Korzyści dla uczestników szkolenia Dyscyplinowanie pracowników

Uczestnicy szkolenia Dyscyplinowanie pracowników:

  • Nauczą się skutecznego zarządzania pracownikami i egzekwowania obowiązków
  • Zrozumieją granice prawne dyscyplinowania – czyli kiedy i jak reagować?
  • Zdobędą praktyczne umiejętności przeprowadzania rozmów dyscyplinujących
  • Poznają narzędzia do oceny wyników pracy i identyfikowania realnych problemów
  • Podniosą efektywność zarządzania zespołem poprzez lepszą kontrolę nad realizacją zadań
  • Zrozumieją rolę feedbacku w poprawianiu postaw i wyników pracy pracowników
  • Nauczą się stosować różne kary porządkowe w zgodzie z obowiązującymi przepisami
  • Udzielą konstruktywnej informacji zwrotnej, np. metodą „kanapki”
  • Udoskonalą przestrzeganie zasad dotyczących przerw i urlopów
  • Poprawią monitorowanie wielu kwestii bezpieczeństwa pracy

Wyślij zapytanie

Program szkolenia

Podporządkowanie pracownika jako źródło uprawnień pracodawcy do wydawania poleceń służbowych

  • Na czym polega podporządkowanie pracownika?
  • Jakie są jego rodzaje?
  • Granice podporządkowania pracowniczego i co je wyznacza?

Uprawnienia i obowiązki pracowników – dyscyplinowanie pracowników

  • Kogo zaliczamy do pracowników?
  • Co wolno pracownikowi w ramach stosunku pracy?
  • Co stanowi naruszenie obowiązków a co jest tylko ich niewykonaniem?
  • Sankcje za niewykonywanie obowiązków pracowniczych
  • Dlaczego tak ważny jest opis stanowiska pracy?

Uprawnienia i obowiązki pracodawców i osób kierujących pracownikami

  • Definicja pracodawcy
  • Najważniejsze obowiązki pracodawcy
  • Gdy pracodawca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków…
  • Uprawnienia kontrolne kierujących pracownikami i czego mogą dotyczyć?

Jakie aspekty pracy i zachowań pracownika mogą podlegać kontroli?
Na czym polegają obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy?
Bieżąca kontrola procesu pracy
Monitoring pracownika
Kontrola stanu trzeźwości, kontrola pracownika ze względu na stosowanie środków odurzających lub substancji psychotropowych – po nowelizacji Kodeksu pracy
Kontrola przestrzegania czasu pracy
Co z kontrolą stanu zdrowia?

Zależności prawne między pracodawcą a pracownikiem

  • Polecenie służbowe a zakres obowiązków

Czym jest i czego może dotyczyć polecenie służbowe?
Granice prawne wydawania poleceń służbowych?
Kiedy można odmówić wykonania polecenia, a kiedy należy je wykonać?

  • Korzystanie z urlopów pracowniczych i innych zwolnień od pracy
  • Czas pracy i przerwy w pracy – jak o nich informować i jak respektować ustalenia?

Kiedy i jak dyscyplinować pracowników?

  • Rozmowa dyscyplinująca – czy zawsze musi być trudna?
  • Jakie kary stosować?

Granice zgodnego z prawem dyscyplinowania – czyli jak nie narazić się na zarzut mobbingu lub             naruszenia zasad współżycia społecznego?
Kary porządkowe – najczęściej popełniane błędy
Inne formy wywierania wpływu na postawę pracownika

  • Czy karanie ma sens?

A może zamiast dyscyplinować – porozmawiać?

  • Jak działa informacja zwrotna? Zasady udzielania szczerego i konstruktywnego feedbacku
  • Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem?
  • Scenariusz rozmowy
  • Techniki udzielania informacji zwrotnej (kanapka, FUKO i inne)

A co, jeśli to wszystko nie działa?

  • Pułapki oceniania a realne problemy po stronie pracownika
  • Psychologiczne pułapki oceniania oraz sposoby przeciwdziałania
  • Kiedy naruszenie obowiązków pracowniczych może stać się podstawą rozwiązania stosunku pracy

Praca nad indywidualnymi sytuacjami uczestników szkolenia dyscyplinowanie pracowników

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto inwestować w szkolenie Dyscyplinowanie pracowników?

Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to inwestycja, która szybko się zwróci dzięki poprawie efektywności pracy. Jeżeli menedżerowie potrafią skutecznie dyscyplinować, mniej czasu marnują na rozwiązywanie konfliktów i inne sprawy. Z kolei lepsza komunikacja i wypracowanie sprawiedliwych metod oceniania prowadzi do większego zaangażowania i lojalności zespołu. Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników umożliwia uniknięcie pułapek prawnych. Dzięki temu firma zyskuje bardziej zaawansowanych liderów, którzy skutecznie zarządzają zespołami i tworzą zdrową atmosferę w pracy.

Korzyści dla firmy

Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników poprawi efektywność zespołów, ponieważ menedżerowie nauczą się odpowiednio reagować na niewykonywanie obowiązków. Dzięki właściwemu zarządzaniu procesem kontroli i oceną wyników pracy, firma zyska lepszą jakość wykonywanych zadań. Z kolei precyzyjne i sprawiedliwe dyscyplinowanie pomoże uniknąć konfliktów i napięć w zespole. Zwiększenie zaangażowania pracowników poprzez świadome podejście do oceny i feedbacku przełoży się na poprawę atmosfery pracy oraz lojalność zatrudnionych osób. Optymalizacja procesów zarządzania czasem pracy przyczyni się do lepszej organizacji pracy i przestrzegania przepisów.

Korzyści dla kierownika

Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to także szereg dodatkowych korzyści, które mogą przyczynić się do rozwoju zawodowego menedżera:

  • Lepsza komunikacja z pracownikami – uczestnicy nauczą się, jak przeprowadzać trudne rozmowy w sposób efektywny, bez eskalowania konfliktów
  • Zwiększenie kompetencji menedżerskich – zdobycie wiedzy na temat oceny pracowników i wprowadzania skutecznych działań dyscyplinujących
  • Większa pewność siebie – uczestnicy nauczą się pewnie podejmować decyzje związane z dyscyplinowaniem
  • Zwiększenie umiejętności rozwiązywania problemów – uczestnicy będą potrafili zidentyfikować realne przyczyny problemów z pracownikami i skutecznie im przeciwdziałać
  • Rozwój umiejętności oceniania postaw i wyników pracy – nauka obiektywnego oceniania pozwala uniknąć błędów w ocenie pracowników
  • Wzrost efektywności w zarządzaniu czasem pracy – uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie kontrolowania czasu pracy i organizowania przerw

Wyślij zapytanie

Kontakt

Szkolenia zamknięte dopasowujemy do specyfiki działalności naszego klienta. Organizowane przez nas szkolenia dla firm prowadzone są stacjonarnie lub jako szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:

 

KONFERENCJA Mikołaj Dla Managera” z kolorowym paskiem (czerwony, żółty, niebieski, zielony) u góry – idealny dla osób poszukujących szkoleń dla kierowników.

Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.

Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj

A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera

MANAGER I SZALEŃSTWO – Dorota Szlachcic – Czas wizjonerów

Współautorka Afrykarium – oceanarium we Wrocławiu, obiektu wykonanego z czarnego Corianu na elewacji. Fascynujący obiekt znajduje się na terenie Ogrodu Zoologicznego we Wrocławiu, który został poświęcony zwierzętom Czarnego Lądu.