Informacja o szkoleniu
Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to wsparcie dla menedżerów, liderów oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie zespołami. Warsztat uczy skutecznych metod zarządzania pracownikami w kontekście aktualnych przepisów. Dlatego uczestnicy dowiedzą się, jak radzić sobie z naruszeniami obowiązków i kiedy dyscyplinowanie pracowników jest zasadne, a także jak przeprowadzać skutecznie rozmowy dyscyplinujące. Szkolenie pomoże w wypracowaniu kryteriów oceny pracowników i zrozumieniu granic, które pracodawca powinien respektować przy podejmowaniu działań dyscyplinujących.
Korzyści dla uczestników szkolenia Dyscyplinowanie pracowników
Uczestnicy szkolenia Dyscyplinowanie pracowników:
- Nauczą się skutecznego zarządzania pracownikami i egzekwowania obowiązków
- Zrozumieją granice prawne dyscyplinowania – czyli kiedy i jak reagować?
- Zdobędą praktyczne umiejętności przeprowadzania rozmów dyscyplinujących
- Poznają narzędzia do oceny wyników pracy i identyfikowania realnych problemów
- Podniosą efektywność zarządzania zespołem poprzez lepszą kontrolę nad realizacją zadań
- Zrozumieją rolę feedbacku w poprawianiu postaw i wyników pracy pracowników
- Nauczą się stosować różne kary porządkowe w zgodzie z obowiązującymi przepisami
- Udzielą konstruktywnej informacji zwrotnej, np. metodą „kanapki”
- Udoskonalą przestrzeganie zasad dotyczących przerw i urlopów
- Poprawią monitorowanie wielu kwestii bezpieczeństwa pracy
Program szkolenia
Podporządkowanie pracownika jako źródło uprawnień pracodawcy do wydawania poleceń służbowych
- Na czym polega podporządkowanie pracownika?
- Jakie są jego rodzaje?
- Granice podporządkowania pracowniczego i co je wyznacza?
Uprawnienia i obowiązki pracowników – dyscyplinowanie pracowników
- Kogo zaliczamy do pracowników?
- Co wolno pracownikowi w ramach stosunku pracy?
- Co stanowi naruszenie obowiązków a co jest tylko ich niewykonaniem?
- Sankcje za niewykonywanie obowiązków pracowniczych
- Dlaczego tak ważny jest opis stanowiska pracy?
Uprawnienia i obowiązki pracodawców i osób kierujących pracownikami
- Definicja pracodawcy
- Najważniejsze obowiązki pracodawcy
- Gdy pracodawca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków…
- Uprawnienia kontrolne kierujących pracownikami i czego mogą dotyczyć?
Jakie aspekty pracy i zachowań pracownika mogą podlegać kontroli?
Na czym polegają obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy?
Bieżąca kontrola procesu pracy
Monitoring pracownika
Kontrola stanu trzeźwości, kontrola pracownika ze względu na stosowanie środków odurzających lub substancji psychotropowych – po nowelizacji Kodeksu pracy
Kontrola przestrzegania czasu pracy
Co z kontrolą stanu zdrowia?
Zależności prawne między pracodawcą a pracownikiem
- Polecenie służbowe a zakres obowiązków
Czym jest i czego może dotyczyć polecenie służbowe?
Granice prawne wydawania poleceń służbowych?
Kiedy można odmówić wykonania polecenia, a kiedy należy je wykonać?
- Korzystanie z urlopów pracowniczych i innych zwolnień od pracy
- Czas pracy i przerwy w pracy – jak o nich informować i jak respektować ustalenia?
Kiedy i jak dyscyplinować pracowników?
- Rozmowa dyscyplinująca – czy zawsze musi być trudna?
- Jakie kary stosować?
Granice zgodnego z prawem dyscyplinowania – czyli jak nie narazić się na zarzut mobbingu lub naruszenia zasad współżycia społecznego?
Kary porządkowe – najczęściej popełniane błędy
Inne formy wywierania wpływu na postawę pracownika
- Czy karanie ma sens?
A może zamiast dyscyplinować – porozmawiać?
- Jak działa informacja zwrotna? Zasady udzielania szczerego i konstruktywnego feedbacku
- Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem?
- Scenariusz rozmowy
- Techniki udzielania informacji zwrotnej (kanapka, FUKO i inne)
A co, jeśli to wszystko nie działa?
- Pułapki oceniania a realne problemy po stronie pracownika
- Psychologiczne pułapki oceniania oraz sposoby przeciwdziałania
- Kiedy naruszenie obowiązków pracowniczych może stać się podstawą rozwiązania stosunku pracy
Praca nad indywidualnymi sytuacjami uczestników szkolenia dyscyplinowanie pracowników
Dlaczego warto inwestować w szkolenie Dyscyplinowanie pracowników?
Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to inwestycja, która szybko się zwróci dzięki poprawie efektywności pracy. Jeżeli menedżerowie potrafią skutecznie dyscyplinować, mniej czasu marnują na rozwiązywanie konfliktów i inne sprawy. Z kolei lepsza komunikacja i wypracowanie sprawiedliwych metod oceniania prowadzi do większego zaangażowania i lojalności zespołu. Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników umożliwia uniknięcie pułapek prawnych. Dzięki temu firma zyskuje bardziej zaawansowanych liderów, którzy skutecznie zarządzają zespołami i tworzą zdrową atmosferę w pracy.
Korzyści dla firmy
Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników poprawi efektywność zespołów, ponieważ menedżerowie nauczą się odpowiednio reagować na niewykonywanie obowiązków. Dzięki właściwemu zarządzaniu procesem kontroli i oceną wyników pracy, firma zyska lepszą jakość wykonywanych zadań. Z kolei precyzyjne i sprawiedliwe dyscyplinowanie pomoże uniknąć konfliktów i napięć w zespole. Zwiększenie zaangażowania pracowników poprzez świadome podejście do oceny i feedbacku przełoży się na poprawę atmosfery pracy oraz lojalność zatrudnionych osób. Optymalizacja procesów zarządzania czasem pracy przyczyni się do lepszej organizacji pracy i przestrzegania przepisów.
Korzyści dla kierownika
Szkolenie Dyscyplinowanie pracowników to także szereg dodatkowych korzyści, które mogą przyczynić się do rozwoju zawodowego menedżera:
- Lepsza komunikacja z pracownikami – uczestnicy nauczą się, jak przeprowadzać trudne rozmowy w sposób efektywny, bez eskalowania konfliktów
- Zwiększenie kompetencji menedżerskich – zdobycie wiedzy na temat oceny pracowników i wprowadzania skutecznych działań dyscyplinujących
- Większa pewność siebie – uczestnicy nauczą się pewnie podejmować decyzje związane z dyscyplinowaniem
- Zwiększenie umiejętności rozwiązywania problemów – uczestnicy będą potrafili zidentyfikować realne przyczyny problemów z pracownikami i skutecznie im przeciwdziałać
- Rozwój umiejętności oceniania postaw i wyników pracy – nauka obiektywnego oceniania pozwala uniknąć błędów w ocenie pracowników
- Wzrost efektywności w zarządzaniu czasem pracy – uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie kontrolowania czasu pracy i organizowania przerw
Kontakt
Szkolenia zamknięte dopasowujemy do specyfiki działalności naszego klienta. Organizowane przez nas szkolenia dla firm prowadzone są stacjonarnie lub jako szkolenia online. W celu uzyskania pełnych informacji prosimy o skorzystanie z zapytania ofertowego lub kontakt z Doradcą:
Zostań naszym klientem i weź udział w konferencji Mikołaj Dla Managera. Z radością zapraszamy menedżerów na naszą coroczną konferencję, którą organizujemy w sali konferencyjnej VIP Stadionu Śląska Wrocław. To wyjątkowe wydarzenie jest dedykowane naszym klientom, menedżerom z różnych branż, pragnącym rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty.
Dlaczego warto wziąć udział? Przeczytaj tutaj…
A tymczasem obejrzyj jedno z wystąpień z konferencji Mikołaj Dla Managera
MANAGER I SZALEŃSTWO – Dorota Szlachcic – Czas wizjonerów
Współautorka Afrykarium – oceanarium we Wrocławiu, obiektu wykonanego z czarnego Corianu na elewacji. Fascynujący obiekt znajduje się na terenie Ogrodu Zoologicznego we Wrocławiu, który został poświęcony zwierzętom Czarnego Lądu.